CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 15. januar 2009

Oppdatering fra "down under"

Ja, nå er klokka 14.10 her, og det er VARMT! Ingen skyer på himmelen og sola steker. Vi var ute ved bassenget fra halv 11 til halv 1 ca, mer klarte vi ikke! Ikke så mye vind, så kjenner at sola steker så det holder. Det kan jeg tenke meg er koselig å høre hjemme i kalde Norge! ;) Hehe. 
Solbrentheta mi har begynt å flasse av, og de andre skillene begynner å jevne seg ut. Alt nå er brunfargen min slik den var for et par år sida, når det var så dårlig sommer. Så planen vår er å komme hjem forholdsvis brune, så dekk er advart! ;)

De siste dagene har vi vært en del på skola. Det er orienteringsuke nå, så det er litt av hvert som skjer. Vi har ordnet med fag, betalt skolepenger, fått studentkort og anna småtteri. Har også fått meg australsk mobilnr, så hvis noen vil ha det, er det bare å si fra! :)
Vi har vært på noen forkurs også, et i hvordan man skriver oppgave, og et om forberedelser til å begynne på et universitet. Det vi lærte der var i grunn at vi kan bli stresset og deprimerte, og ut fra det bli alkoholikere. Men akkurat det trur jeg skar gå veldig bra. Mye kommer det til å bli på skola, men det hadde jeg også regna med. Det er ikke bare ferietur vi er på! :)

Har tatt noen bilder fra skola, så dere får se hvor fin den er! :)

Maria ved inngangen.

Skoleplassen, med den store bua i bakgrunn, skolens kjennemerke. 

Bildet er tatt fra under den store bua, oppover mot inngangen. Kjempefint uteareale her.

En del av campus. Her ser vi mot noen undervisningsbygg og en café. Vannet dere ser er "Lake Or", som skolen på en måte er bygd rundt. Veldig flott her!

Dette er leiligheta jeg og Lise bor i. Nr.97, Varsity Shores. 

Gata utenfor leiligheta. Vi bor ca øverst til venstre. 

Svømmebassenget vårt.

Svømmebassenget. Forholdsvis stort, og alldeles herlig å kjøle seg ned i.

På skolen mandag kveld, grilling.

En ting som jeg grua meg til før vi dro nedover var anne innsekter og andre ekle dyr. Så ikke stort til de i begynnelsen, men nå har de begynt å komme fram. Har hørt om flere i leiligheter rundt oss som har funnet edderkopper ala tarantella utseende og størrelse. Kakerlakker finnes det også mye av, og en av de har vært på badet vårt. Hverken jeg eller Lise turte å drepe den, derfor var vi glade når den forsvant ned i sluket. Hehe. Så vi håper den ikke kommer tilbake. Det er jo en tillvenningssak, men huff.. Ikke greit for landkrabber fra Hedmarken!

Vi har enda ikke fått noen romkamerat vi skar dele leiligheta med. Ble fortalt tidlig i uka at det skulle komme en tysker på onsdag eller torsdag. Nå er det jo fredag, og vi har enda ikke sett noe til han. Så hva som skjer vet vi ikke, må vel bare vente å se. Hvis han kommer håper vi forsåvidt han er barsk, så han kan drepe alle ekle dyr som måtte komme seg inn her. 

Det var i grunn det for denne gang! Bloggen oppdateres plutselig igjen! ;)

0 kommentarer: