CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 16. februar 2009

Basketball og dyreflora..

Ny oppdatering fra andre sida av jorda, og ingen store hendelser å rapportere.
Vi hadde ei rolig helg nå, med shopping i Harbor Town på lørdag. Et stort kjøpesenter-område med fabrikk-utsalg fra alle mulige merker, altså penger spart. Hadde ikke så god tid, så blir nok å dra tilbake dit en dag. Veldig mye bra!

På kvelden var vi på basketball-kamp. Det lokale laget heter Blaze Gold Coast, og det var siste seriekamp, så vi fant ut at vi skulle ta turen. Arenaen låg ca i Surfers Paradise, så en liten busstur for å komme oss dit. 
Var ganske mange tilskuere, så det var god stemning! Blaze Gold Coast vant over Wollongong, så det var riktig så stas! :)
Bilder kommer senere.

Ellers er det ikke kjempemye som skjer om dagen, går i det samme. Skola tar opp mye tid, men tar oss tid til sosialt samvær også. Vi har jo våre faste felles-middager, på torsdag og søndag. Det har blitt en riktig så koselig tradisjon.

Har begynt å gå opp for meg hvor fort tida går nå. Vi er allerede i Week 5 på skola, og 6 uka vi er her. Utrulig hvor fort tida har gått til nå, så regner ikke med det roer seg nå. Blir bare mer og mer å gjøre på skola, så er nok å finne på.
Hadde vår første prøve på onsdag i International Business, og jeg fikk karakteren Credit, bare 3 poeng unna Distinction. Karakterskalaen fungerer som følger: Fail - Pass - Credit - Distinction - High Distinction. Så jeg er fornøyd, også spennende å sjå litt hvordan man ligger ann.
Gruppearbeid er det mye av, jeg har gruppearbeid i 3 av 4 fag. Det største er i Organisational Behaviour, der vi har et "Company Project", altså vi skar etablere en "bedrift" og gjennomføre et salg eller en event. 
Jeg har havna på ei gruppe med 4 andre gutter, så ikke alltid lett å si sin mening, men det order seg. Hehe.

Ingen store planer for tida framover, er mye skole, nærmer seg mid-term og oppgaveinnleveringer, så nok å henge fingra i. Ikke sikkert det blir utflukt til helga, men hadde vært fint om det ble det. Jeg er hvertfall avhengig av litt "utskeielser" for å fokusere bedre.

Ellers florerer dyrelivet på badet vårt enda. Stadig en kakerlakk som stikker innom, men i dag kom et anna dyr jeg virkelig ikke hadde lyst på besøk av. Ja, det var en edderkopp. Og nei, ikke sånne "søte små" som vi har i Norge, neida, her er de store. Alt i landet her er stort.
Eddy, som vi kalte vår koselige edderkopp, kom antageligvis krypende opp sluket i dusjen. Så når jeg var på veg inn i dusjen mandag morgen, var jeg ikke alene. Jeg er enda i sjokkskader.
Det er øyeblikket hvor jeg så virkelig skulle ønske far var der, og bare fjerna edderkoppen, uten at jeg måtte tenke på det eller se det. Men neida, her var ingen far, så her måtte saken tas i egne hender.
Etter litt om og men, endte det opp med at vi drukna den i kokende vann, sida jeg virkelig ikke tørte å trampe den i hjel. Var på veg opptil flere ganger å mose Eddy med skoen, men det stoppa seg hver gang.
Til min begeistring er ikke edderkopper glade i vann, så det hele gikk fort. Og takk for det. "Begravelsen" var et lite trykk på doen, og Eddy ble skylt ned i intet. Måtte han angre på det han gjorde, og fortelle vennene sine at de ikke bør komme til Agnete og Lise sitt bad.

Vi har en teori om at Eddy som kom på badet vårt var Eddy vi jagde ut fra garasjen vår tidligere i forrige uke. Altså, heretter er det ingen bønn for inntrengere. 


Eddy fra garasjen.


Eddy i dusjen.

Som dere kan se, en slående likhet. Forferdelig ekkel. (Ca 5cm i diameter)

Kakerlakker er et kapittel for seg sjøl. De kan svømme, de kan overleve i flere måneder på en liten brødsmule, og faktisk, de kan overleve en atombombe. Sier litt om hvor ekle de faktisk er. Og de trives der det er fuktig, altså en hyppig gjest på badet.
Skulle tru vi begynte å venne oss litt til detta nå, men det er jammenmeg like ekkelt hver gang. Ikke greit for enkle sjeler fra indre østland. 

Men nå må jeg stikke! Skar på gruppemøte med gruppa mi i Organisational Behaviour!
Følg med, plutselig kommer det ei oppdatering! ;)

0 kommentarer: