CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag 8. mars 2009

Bursdagsfeiring og dyrepark nr.2! ;)

Hatt nettproblemer de siste dagene, derfor har det tatt litt tid før dette innlegget kom.. Men nå er det lys i tunnelen, så da får jeg prøve å få ned litt her! :)

Det har i hvertfall gått nok ei uke her nede, og mye har skjedd. Forrige uke var "Week 7" på skola, og ei travel uke for min og Lise sin del. Vi hadde TOGA-speech på tirsdag, progressive assessment på onsdag og mid-term på fredag. Men utrolig nok, vi overlevde, og kunne dermed ta helg kl.14.00 på fredag. Og det var jammen meg godt! 

Lørdag ble tilbragt ved bassengkanten her, slappa av med sol og bading. Vært relativt stille her i helga siden mange av de unge har vært på turer rundt i området, de fleste til Sydney. Der var det "Mardi Gra", en homse- og lesbisk festival. Det var stort tog i sentrum osv, så tenker nok det var liv i byen. Det var hovedgrunnen til at vi ikke drog til Syndey denne helga, vi drøyde det ei uke. 

Søndag var det nok en bursdag å feire, og denne gangen var det min!! :) Jeg ble et år eldre, hele 21år, og må innrømme jeg begynner å føle meg gammal! Hehe. Vet jeg ikke har stor rett til å si det, men nå trur jeg at jeg vet hvordan det føles for folk som har runda 25 eller er tett oppunder 30. Dekk skar få lov til å frike ut litt, jeg har begynt å skjønne tegninga.

Men feiring måtte til, så jeg inviterte med meg gjengen til Seaworld, en fornøyelsespark en times busstur unna her. En park med både karuseller og dyr. Forholdsvis stor park, og med muligheter for det meste. Man kunne kjøre gondol tvers over hele parken, svømme med delfiner og haier, kose med seler, ta på sjøstjerner, mate små rokker, kjøre karuseller, og ellers bare storkose seg! Været var alldeles nydelig, så solkremen kom godt med! ;)

På morgenen fikk jeg gave fra Lise, ventet med å åpne den til kvelden, men utapå var det en flott button jeg måtte gå med resten av dagen: "21 today"! Det å fylle 21 år her i landet er ganske stort, som vi feirer 20 i Norge, så det var stas! Haha. Fikk bursdagshilsninger fra bussjåfør, dame som solgte is, en som jobba på en attraksjon og ei som ønska oss velkommen til parken. Så det var ikke måte på! Hehe.

Her kommer noen bilder fra dagen vår:

Jeg og Lise B i gondolen over parken.

Lise D og Maria er også med på tur!


Utsikt fra gondolen over parken.

Dyrene som var i parken var naturlig nok dyr som lever i havet. De hadde store basseng med fisk, mengder med fisk!! Og ikke minst....HAI!



Fisker i mange farger, her en fisk som var med i filmen "Finding Nemo".

Fine fisker! :)

Ei gigantisk rokke. Underlige fisker!




Jess, det var hai her. Bare så alle er klar over det, det var en tykk glassvegg mellom oss og haien, i tillegg til at haien ikke er farlig for mennesker.


Haiii...

Som sagt, haiene som var her er ikke farlige for mennesker, man kunne faktisk svømme med haiene her. Alt fra små barn til voksne mennesker. Ingen fare.
Andre dyr man også kunne svømme med var delfiner! De var utrolig søte og tamme, så de som var villige til å betale nærmere 1200kr for å duppe i vannet med de ei lita stund, storkoste seg nok. Må innrømme det frista å gjøre det, men det var før jeg fant ut hva prisen var. Da vart det med ett ganske uaktuelt.


Ganske så søt! 

Som sagt, parken var ganske så stor. På bildet under her ser man to karuseller, eller båtferder blir det vel. Ei god gammaldags tømmerrenne var der, selvfølgelig. Men i tillegg var også en anna båtferd ved navnet "Bermuda Triangelen". De hadde bygd opp en hel historie rundt denne ferden, noe som ble en smule for mye for oss, passet nok litt mer for barn i så måte.
Men denne båtferden foregikk inne i to "vulkaner", med ailiens og hele pakka inni. Båten gikk oppover, nedover, framover og bakover. Ikke dårlig med andre ord. Når det kommer til meg og min fobi mot attraksjoner som foregår i mørket, hadde jeg mine tanker inni "vulkanen". Men jeg kom fram til at små unger faktisk tørte detta her, og sida jeg fylte 21 år, måtte jeg da kunne klare detta her jeg og. Og tru det eller ei, jeg lever enda!



De hadde også et stort basseng med små og store rokker man kunne mate og klappe. De var faktisk så tamme at de kom opp til vannoverflata og tagg etter mat. Spesielt vil jeg påstå, menmen, folk mata og fisken ble glad. Vinn-vinn situasjon i grunn.


Store...


...og små!

Tro det eller ei, denne vanndyreparken i selveste Australia hadde en attraksjon vi ikke hadde venta å sjå her. Isbjørn!! Jada, "the polar bear" hadde forvilla seg til sommervarmen og prøvde nok å kammuflere seg sammen med kenguruene. Om det fungerer stiller jeg stor skepsis til, men han koste seg da hvertfall i Seaworld. De har faktisk aircondition til bjørnen, så den har det kaldt og godt. Bassenget er også veldig stort, veldig dypt og med iskaldt vann, så det såg ut som isbjørnen vår koste seg

Tusler litt rundt på området sitt i varmen, og lurer på om han skal stupe uti det iskalde, herlige vannet.


Etter litt fram og tibake, gjorde isbjørnen vår et elegant stup ut i vannet, og fikk lekt seg litt med ei plastikkanne. Små barn, store gleder?

Det vi var henrykt over å se var jo kart over hvor isbjørnene EGENTLIG holder til. Da kom jo selvfølgelig Norge opp på kartet. :D

Hurra for Norge!

Gjennom hele dagen var det show og mating var dyr. De hadde vannski-show og delfinshow. Vi kom oss aldri på noen av delene, men vi opplevde hvertfall mye anna! :)

Utsikt over parken fra mat-området. På vannet her var vannski-showet. 

Dagen gikk mot slutten, som alle dager gjør, og etter mange timer i sola var det på tide og vende nesa hjem til Varsity Shores. Men et bilde fra inngangen hører jo med. Og som alltid, blir bildet tatt på veg hjem, så denne gangen var jeg faktisk flink som ikke "juksa" og la det først! Hehe. (Håper du er fornøyd nå, Maria! ;) )


Siden jeg tross alt hadde bursdag, måtte det jo også feires på kvelden. En bursdag kan ikke gå hus forbi! Jeg inviterte til taco i nr.97, og kvelden endte i suksess! Riktig så koselig var det! :)


For en gangs skyld er alle på bildet, takk til sjølutløser på kameraet! 

Kake hører jo også med til bursdag, og her i landet er det dårlig med marsipankaker. Jeg gadd dessverre heller ikke å bake noen sjøl. Så her ble det sjokoladekake fra Coles, som etter min mening smaker utrolig godt! :)


Kake-kos! :)

Alt i alt var dette en kjempebra dag i mine øyne! Ikke hvert år jeg feirer bursdagen min i mars i strålende sol og 30 grader! Et bad i bassenget ble det selvfølgelig også! :)
Det var rart å ikke feire hjemme med alle kjente og kjære, det må jeg virkelig innrømme. Men jeg fikk så mange koselige gratulasjoner, at det gjorde alt godt igjen! :) Hehe. Så tusen takk for alle bursdagshilsninger!

Nå er det allerede ei ny uke, faktisk halvveis allerede. (Jada, jeg vet jeg er treg til å oppdatere, men denne gangen hadde jeg jo faktisk en grunn! Hehe.) Det er allerede onsdag kveld her nede, og i morra kveld, altså torsdag kveld, tar vi turen nedover til Sydney! Her blir det langhelg til søndag, så satser på at det blir bra! :) Operahus, ei stor bru, akvarium og shopping står på agendaen! MÅ bli bra! :D

Så da kommer det ny oppdatering over helga! Stay tuned! :)


P.S:
Gratulerer så mye med dagen til bestemor, Else Marie!
Stor klem fra Lise Helene

0 kommentarer: