CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 9. april 2009

Happy Easter! :)

Nå har vi endelig påskeferie vi også!! Tok bare litt tid. Hehe. Bond University er ei skole som svært sjelden har fridager sida det er ei privatskole, men påsken er hellig i dette landet! Og takk for det.. Ferie blir godt nå kjennes det ut som!!


For tida er det forferdelig mye å gjøre, alle fag skar avsluttes, ikke minst gruppearbeid.. Jeg og Lise D. har vært så "heldige" å ha hatt gruppearbeid i 4 av 4 fag. De elsker tydeligvis gruppearbeid på denna skolen. Lise D er for øyeblikket ferdig med 3 av 4, mens jeg er bare ferdig med 2 av 4. Eller, snart 3 av 4. Alt skar avsluttes neste uke hvertfall, så det skar bli godt!
Vi har også framføring i 2 av disse arbeidene, "Internationa. Business" og "Organisational Behaviour". Og når det skar være framføring her, da er det ikke no tull! Da er det fram med finklær gitt! Gutter stiller i dress, og jenter i sitt svart-hvitt antrekk. Spesielt.. Bare flaks jeg har med ei kvit skjorte og svart bukse gitt! Hehe.

Vi har vært både heldige og uheldige med gruppene våre. Det største problemet er hvertfall møtetidspunkter. Det jeg er vant med er at når man sier et tidspunkt, kommer man til det tidspunktet. 5 min for sen er ikke krise, men kommer man senere enn det sier man gjerne fra.
Men slik er det ikke her, for å si det sånn. Her er folk minst 15-30min forsinka, og de sier ikke fra. Så er det noe jeg har blitt lei av i det siste, så er det å vente!! 

Men, nå er det som sagt endelig ferie, "lang" ferie til mandag! Det kommer godt med! Jeg og Lise D har store planer for påsken! Vi tenkte det ville være godt å komme oss bort herfra med alt skolestyr.. Så vi skar på tur til fetteren til Lise D, som bor 3 timer nordvest for Brisbane. Et sted som heter Gayndah. Ikke noe stort sted, men jeg gleder meg hvertfall veldig til å sjå noe anna enn by! Det er fetteren til Lise D og kona hans som driver stedet vi skar til, et motell som heter "Country Roads Motor Inn". 

Vi har leid bil til denne turen, så det blir spennende! Hehe. Kan da berolige alle med at jeg tok en kjøretime på onsdag, bare for å komme litt inn i kjøringa her med noen som kunne hjelpe meg. Og takk for det! Herregud, er jo helt feil å kjøre på venstre side jo! Hehe. Men timen gikk bra, så satser på at turen også skar gå bra! Automatgir er også mye mer utbredt i landet her, så det har bilen vi skar leie. Så det blir godt å bare cruise oppover! Hehe. Jeg har nok med å kjøre på feil side av vegen, uten at jeg må begynne å tenke på å gire med venstre hånd! Hehe. Må også virkelig si at automat her HERLIG! :D

Vi forlater Gold Coast fredag kl.12, australsk tid. Det er litt over 5 timers kjøretur dit vi skar, men blir nok noen stopp etter vegen i tillegg. Så vi gjør litt tur ut av det! Vi gleder oss veldig hvertfall! :)

Da kommer det oppdatering når vi har kommet hjem, og statusrapport fra både sted, og kjøring! Hehe. 

Vil benytte anledningen til å ønske alle ei riktig god påske! :)

0 kommentarer: